Heerlijk dagje

8 mei 2024 - Den Haag, Nederland

Mooiste rit tot nu toe.

We hebben geslapen in guesthouse Jazmina geleid door een aardige dame met ADHD on steroids. Was allemaal niet super maar de gastvrouw vergoedde veel.

Het eerste stuk uit Baena was langs een N-weg gedurende zo’n 6 kilometer. Was wel druk maar Spaanse vrachtwagenchauffeurs zijn bijzonder vriendelijk voor fietsers. Ze gaan altijd breed om je heen en hebben hun knippertje aan. (Zal je zien dat ik doodgereden word door de enige conjo die het niet doet)

na 6 kilometer kwamen we uit op de Via Verde Aciete een prachtige route over een oude spoorbaan meer dan 60 kilometer lang.

De begroeiing was ook gelijk diverser we kregen spectaculaire vergezichten en even spectaculaire passages over kloven via spoorbruggen van meer dan 100 jaar oud.

Het was heerlijk om zo te fietsen ondanks dat we alweer de hele dag wind tegen hadden.

Het was ook veel minder heet en er was een besmuikt zonnetje .

In Jaen besloten we nog maar verder te gaan dan gepland aangezien we sowieso naar Cazorla willen en dat een route met veel hoogtemeters is. Nu zitten we in Mancha Real en hebben we morgen 400 minder hoogtemeters te overbruggen.

We hebben elke dag een gemiddelde van boven de 20 km/u ondanks de fietsen die ruim 25 kg wegen en ondanks de hm.

Ik voel me prima, de benen zijn nog totaal niet moe alleen heb ik last van mijn ogen door het zout dat erin loopt.

Morgen wat uienzaad op mijn wenkbrauwen en hopen dat het helpt.

IMG_2194IMG_2191IMG_2191IMG_2192IMG_2180PHOTO-2024-05-08-16-51-47

Foto’s

2 Reacties

  1. Anita:
    8 mei 2024
    Prachtige route!
    Mooie foto’s!
  2. Riny:
    8 mei 2024
    Je geniet er van, leuk om te lezen en weer prachtige foto's